Hírek
2021. Október 28. 08:50, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indul
![Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indul](/external/image_cache/1/5/e/15e2879f03a36a125fa5f751e905c896.jpg)
A tejágazat alapvető ágazata a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak, ezért fontos a stabil működése
- mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a tárca, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, illetve az Agrármarketing Centrum fogyasztásösztönző kampányáról szóló sajtótájékoztatón szerdán.
Megjegyezte: a minisztérium évente több tízmillió forintot költ a tejfogyasztás népszerűsítésére.
A járványhelyzetben is bebizonyosodott, hogy a hazai tejágazat szilárd alapokon áll, ami az ágazatban dolgozók és az érdekképviselet munkájának köszönhető elsősorban - jegyezte meg.
A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy a minisztérium a marketing cetrumon keresztül számos ágazat termékeinek fogyasztásösztönző kampányát támogatja, és továbbra is élni kívánnak a lehetőségükre álló eszközökkel.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kampány november 2-tól indul és egy hónapig tart. Ennek keretében a tápanyagokban gazdag tej fogyasztásának fontosságáról lesz szó; üzeneteiket többféle csatornán, hirdetések és pr-cikkek mellett például online nyereményjáték és influenszerek segítségével is közvetítik.
A magyar tejágazat hosszú távon úgy tud sikeres lenni, ha a belpiaci fogyasztást sikerül stabilizálni, adott esetben növelni - mutatott rá az ügyvezető. Magyarországon évente átlagosan 60 liter tejet és 20 kiló tejterméket fogyaszt egy átlagos ember, ami elmarad az uniós értéktől - fűzte hozzá.
Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy 8 éve működtetnek marketing alapot annak érdekében, hogy az átlagos tejfogyasztás a környező országok, illetve a több évtizeddel ezelőtti hazai fogyasztás szintjére emelkedjen.
Óriási kihívásokkal néz szembe a tejágazat, hatalmas a verseny a növényi alapú alternatív termékek oldaláról, továbbá sok megtévesztő információ is kering - hangsúlyozta a terméktanács szakembere. Utalt arra, hogy sokan nincsenek tisztában például azzal, hogy laktóz intolerancia esetén nem csak a növényi italok jöhetnek szóba, hanem a tejágazat speciális termékei is fogyaszthatók.
Az MTI kérdésére Harcz Zoltán elmondta, hogy a folyékony tej fogyasztásában viszonylag kisebb, évi átlagosan 5-10 liternyi a lemaradása az országnak az uniós átlaghoz képest, jelentősebb probléma a feldolgozott áruknál figyelhető meg. Példaként a sajtot és a vajat említette, az előbbiből az uniós átlag felét, az utóbbiból egyharmadát fogyasztja egy átlagos magyar.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Július 11. 08:00, csütörtök | Belföld
Már az egész országban érvényes a tűzgyújtási tilalom
Az egész országot sújtó kánikula miatt a hatóságok 2024. július 11-től Magyarország teljes területére tűzgyújtási tilalmat rendeltek el - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerdán az MTI-vel.
2024. Július 11. 07:56, csütörtök | Belföld
Babaváró: Módosul a határidő
A bankszektor elkezdte a babaváró támogatás módosításával kapcsolatos feladatok végrehajtását.
2024. Július 10. 08:00, szerda | Belföld
Hőség - Melegben végzett munka esetén védőitalt kell biztosítani
Melegben végzett munka esetén a munkaadónak megfelelő hőmérsékletű és mennyiségű védőitalt kell biztosítania a munkavállaló számára -
2024. Július 10. 07:58, szerda | Belföld
Idén tízezer család kerülhetne nehéz helyzetbe a babaváró program lejárta miatt
Idén mintegy tízezer család kerülhetne nehéz helyzetbe a babaváró program lejárta miatt, ezért a kormány a határidőt 2026. július elsejéig meghosszabbítja