Városlista
2024. október 5, szombat - Aurél

Hírek

2012. Május 21. 14:01, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress

Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Jelentősen visszaesett azokon a repülési útvonalakon a forgalom, amelyeken eddig a Malév repült, illetve a kétoldalú légügyi egyezmények értelmében itteni szolgáltatóként csak az egykori légitársaság repülhetett.

Ezek Unión kívüli célállomások. Ez az állapot egy ideig még változatlan marad, ugyanis az útvonalakat csak abban az esetben veheti át új légitársaság, ha a Malév engedélyeinek visszavonása jogerőssé válik - írja a Magyar Hírlap.

Bonyolítja a helyzetet, hogy az új jogosítványokat magyar légitársaság veheti át. Járatbővítésre ugyanakkor olyan formán is lehet számítani, hogy a fogadó ország légitársasága indít a jelenleginél több repülőgépet. A Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi hatóságának illetékese azt közölte a lappal, a Malév helyét kitöltő társaságok új célállomásaikat vélhetően a következő menetrendi időszakban, azaz legkorábban októberben tudják majd meghirdetni. A hatóság, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az elmúlt évtizedekben megkötött összes kétoldalú egyezményt felülvizsgálja.

A gyakorlatban viszont addig hatalmas űr tátong a magyar polgári légi közlekedésben, ami megmutatkozik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmában is. Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője azt mondta: a Malév februári leállása az EU-n kívüli célállomások esetében leginkább négy, jelentős forgalmú útvonalon éreztette hatását. Moszkvába, Kijevbe, Tel-Avivba és Isztambulba közlekedett a legtöbb utas Budapestről az EU-n kívüli célállomások esetében, és ezeken az útvonalakon a legnagyobb forgalmat a Malév bonyolította le. Mivel ezekben az esetekben nincs kijelölt magyar szolgáltató, csak a partner ország légitársasága maradt, amelyik vagy nem tud, vagy nem akar kapacitást bővíteni. A repülőtéri forgalomban ez úgy mutatkozik meg, hogy csökkent az utasszám – ha ez az állapot egy évig a jelenlegi szinten maradna, a négy város esetében kétszázezer utassal csökkenne a forgalom –, a jegyárak pedig a Malév leállása óta, mivel nincs verseny a légitársaságok között, harminc százalékkal emelkedtek. Ugyanakkor olyan útvonalakra, amelyeket eddig csak a Malév repült, nem „jelentkezett” más légitársaság.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. Október 04. 07:51, péntek | Belföld

Liget Budapest - Még ebben az évtizedben megnyithatja kapuit a Városligetben az Új Nemzeti Galéria - Videó

Amennyiben az Új Nemzeti Galéria kivitelezése 2025-ben megkezdődhet, az intézmény még ebben az évtizedben megnyitja kapuit a Városligetben - tájékoztatta a Városliget Zrt. az MTI-t csütörtökön.

2024. Október 04. 07:45, péntek | Belföld

Szárazabbra fordul az idő október első hétvégéjén

2024. Október 04. 07:44, péntek | Belföld

Szijjártó Péter : Németország budapesti nagykövete súlyosan beavatkozott Magyarország belügyeibe

Németország budapesti nagykövete tegnapi beszédében hazánk szuverenitását sértő módon, súlyosan beavatkozott Magyarország belügyeibe - írta a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán csütörtökön.

2024. Október 04. 07:43, péntek | Belföld

Elindult a Digitális Állampolgárság Program

A kormány elindította a Digitális Állampolgárság Programot, amellyel - többek között - már mobiltelefonon is lehetséges személyazonosságot igazolni